Consulent intake en diagnose

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Als consulent intake en diagnose bij WerkBedrijf Rijk van Nijmegen ben je verantwoordelijk voor het traject van kandidaten (zo noemen wij onze werkzoekenden) naar de arbeidsmarkt en/of passende scholing. Jij weet precies hoe vraag en aanbod tegenover elkaar staan. Je brengt samen met de kandidaten hun kwaliteiten en ervaringen in kaart. En kijkt wat er nodig is voor de perfecte match tussen kandidaat en de arbeidsmarkt.

Zo werkt 't als consulent intake en diagnose

  • Je verdient maximaal €4811,- bruto per maand (bij 36 uur).
  • Je werkt in een divers team met 25 bevlogen collega’s.
  • Je krijgt alle ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.
In deze video vertelt collega Sharlene je alles over de functie van consulent intake en diagnose

Wat ga je doen?

Tijdens verschillende gesprekken achterhaal jij wat een kandidaat nodig heeft om de arbeidsmarkt op te kunnen. Samenwerking met partners in de regio kan daarbij nodig zijn. Waar nodig zet je interventies in die de kandidaten helpen bij hun weg naar werk. Samen stel je een duidelijk profiel op waarmee de kandidaat de arbeidsmarkt gaat betreden. De kandidaat houdt zelf de regie, maar jij stuurt bij waar nodig.

Wanneer jouw kandidaat klaar is voor de stap naar de arbeidsmarkt, draag je de kandidaat over aan de consulent bedrijfsdienstverlening. Je collega gaat vervolgens aan de slag om de match daadwerkelijk te realiseren.

Wat bieden we jou?

Jezelf blijven ontwikkelen is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen onze organisatie bewust ruimte voor ontwikkeling, opleiding en deskundigheidsbevordering. Met onze eigen WerkAcademie bieden we jou, naast een uitgebreid inwerkprogramma, veel mogelijkheden om je ontwikkeling als professional bij te houden en zelf te regisseren.

Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Een salaris van minimaal €3359,- tot maximaal €4811,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen, dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Een jaarcontract via Driessen.

Wie zoeken wij?

Je zoekt graag de verbinding. Je bent communicatief en administratief sterk en weet kansen voor de kandidaat op de arbeidsmarkt goed in te schatten. Je durft hierbij innovatief te denken. Je bent proactief en je denkt en werkt teamoverstijgend. Je weet welke voorzieningen en instrumenten ingezet kunnen worden om een kandidaat werkfit te maken. Jarenlange ervaring is niet nodig, we zoeken vooral iemand die zich kan vinden in onze visie en zin heeft om de handen uit de mouwen te steken.

We vinden het fijn als je beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Overtuigingskracht en empathisch vermogen.
  • Kennis van de doelgroep, de regionale arbeidsmarkt, opleidingsmogelijkheden en de sociale kaart van de regio.
  • Vaardigheden op het gebied van adviseren, situationele gesprekstechnieken en het begeleiden van groepen en groepstrainingen.
  • Ervaring op het gebied van arbeidsbemiddeling.

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hierboven, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Wie zijn wij?

WerkBedrijf is dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand. 

Het team
Je gaat deel uitmaken van een divers team. Dit bestaat uit ongeveer 25 collega’s met uiteenlopende werkzaamheden: consulenten intake en diagnose, jobcoaches, werkcoaches en (senior) consulenten bedrijfsdienstverlening. Samen helpen we onze kandidaten met hun weg naar werk, ieder vanuit zijn eigen expertise. Daarnaast is er ook ruimte om zelf ideeën te initiëren en uit te werken.

De sfeer in het team is informeel. We houden van samenwerken en onderling sparren. We geloven dat dit belangrijk is in de zoektocht naar de ideale match tussen ondernemer en werknemer. Want dat is onze drijfveer: mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt weer onderdeel van de samenleving maken door op zoek te gaan hun droombaan.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Als consulent intake en diagnose draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Samenwerken staat voorop. Met je collega’s, ondernemers en partners in de regio.
Resultaat behalen en maatschappelijke impact gaan bij ons hand in hand.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Sosiela over werken bij WerkBedrijf

De functie van consulent intake en diagnose is heel veelzijdig. Je bent coach, begeleidt en ontzorgt. Hierdoor zit er veel diepgang in.

Sosiela Baidjnath
Consulent Intake en Diagnose

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Ben je enthousiast geworden? Deel je cv en motivatie dan uiterlijk zondag 22 juni 2025 met ons. De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 30 juni 2025.

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

> Liever eerst een kopje koffie drinken samen? Meld je hier aan.

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?