Hoe werken wij

Wij bemiddelen tussen werkzoekenden met en zonder uitkering en bedrijven in de regio Nijmegen. Hoe wij werken, leest u hieronder.

Aanmelden

Heeft u geen uitkering? Dan meldt u zichzelf aan. Maak een afs​praak​.

​Als u 27 jaar of ouder bent en u heeft een bijstands-uitkering (aangevraagd)? Dan meldt uw inkomensconsulent van de gemeente u aan bij WerkBedrijf.

Gesprekken met consulent

Zodra u bent aangemeld, ontvangt u een uitnodiging voor onze bijeenkomst ‘Op weg naar werk’. Hier krijgt u uitleg wat u van ons kunt verwachten én wij van u. U ontvangt een vragenlijst die u thuis of bij WerkBedrijf kunt invullen.

Daarna ontvangt u een uitnodiging voor een gesprek met een consulent. In dit gesprek maakt u kennis met elkaar en stelt u samen een persoonlijk profiel op. 

Werken aan werk

In het persoonlijk profiel staat wat u kunt, waar voor u de meeste kansen op werk zijn en afspraken wat we van elkaar verwachten. Kunt u direct aan de slag? Heeft u extra ondersteuning nodig? Wat gaat u zelf doen? Welke begeleiding kan de consulent u bieden?

Aan het werk

Zodra wij of u een passende werkplek voor u vinden, gaat de consulent met de opdrachtgever in gesprek over het contract en de arbeidsvoorwaarden. Ook hierin begeleiden we u als het nodig is. Heeft u vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met uw consulent.

Kunnen wij u helpen? vacature zoeken maak een afspraak