Arbo adviseur

24-28 uur per week | Nijmegen

Als Arbo adviseur ben je de expert op het gebied van arbeidsomstandigheden binnen onze organisatie. Je hebt een centrale rol in het opstellen en implementeren van het arbobeleid. Je adviseert over (nieuwe) wet- en regelgeving en vertaalt dit naar beleid en protocollen.

Zo werkt 't als arbo adviseur

  • Je verdient max. €4811,- bruto per maand (bij 36 uur, schaal 9).
  • Je krijgt alle ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.
  • Je krijgt een pensioenregeling bij het ABP.
  • Je krijgt een jaarcontract met optie tot verlenging.

In deze rol ben je het centrale aanspreekpunt voor alles wat met arbo en welzijn te maken heeft. Ontwikkelingen vertaal je naar een praktische aanpak. Daarnaast vervul je de rol van coördinator BHV, waarbij je werkzaamheden per locatie verschillen. Op de ene locatie werk je ondersteunend samen met de hoofd BHV van de gemeente Nijmegen, terwijl je op een andere locatie zelf verantwoordelijk bent voor de coördinatie van de BHV-organisatie. In alle gevallen zorg je ervoor dat de bedrijfshulpverlening goed is ingericht, actueel blijft en aansluit op de risico’s binnen de organisatie. Je sluit aan bij het coördinatorenoverleg, begeleidt en ondersteunt BHV’ers en draagt bij aan een snelle, doeltreffende reactie bij incidenten.

In jouw rol:

  • adviseer je directie, management, medezeggenschap en collega’s over veiligheid, gezondheid, welzijn en arbeidsomstandigheden.
  • Initieer en begeleid je audits en risico-inventarisaties en -evaluaties, je verzamelt informatie, je stelt de rapportages en adviezen op.
  • Pak je knelpunten aan en zorg je voor implementatie van verbetermaatregelen – bijvoorbeeld op het gebied van agressiepreventie.
  • Ontwikkel en actualiseer je het arbobeleid en stel je mede het jaarplan op.
  • Houd je regie over arbobeleid en je stuurt bij waar nodig.
  • Adviseer je ook op locaties met een complexe eigendoms- of gebruikssituatie, waar wij eigenaar, huurder én detacherende partij zijn.
  • Denk je mee in het nieuw te ontwikkelen programma op gebied van gezondheid en preventie.
  • Heb je ook de rol van preventiemedewerker binnen de MGR en neem je deel, conform de wettelijke verplichtingen, aan interne en externe overleggen (o.a. VGWM-commissie, overleg arbo arts).

Hoe ziet jouw werkomgeving eruit?

MGR
De Modulaire Gemeenschappelijke Regeling (MGR) kent twee uitvoeringsmodules: WerkBedrijf en ICT Rijk van Nijmegen (hierna: iRvN). De MGR is daarnaast het platform voor samenwerking en afstemming tussen gemeenten in het Rijk van Nijmegen. De deelnemende gemeenten in de MGR zijn: Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen en Wijchen. Op de site www.regiorvn.nl staat meer informatie over de MGR.

Jouw rol is gepositioneerd binnen de module WerkBedrijf, dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand.

Wie ben jij?

Je bent een zelfstandige, proactieve en daadkrachtige adviseur die veiligheid en arbeidsomstandigheden hoog op de agenda heeft staan. Je bent communicatief sterk, je beweegt je makkelijk door de verschillende modules en locaties van onze organisatie. Je combineert deskundigheid met betrokkenheid en vindt het belangrijk om samen verder te komen.

We vinden het fijn als je beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van Arbo advies. Ervaring met BHV is een pre.
  • Vaardigheden op het gebied van (schriftelijke en mondelinge) advisering en communicatie.
  • Actuele kennis van de Arbowetgeving.
  • Organisatiesensitiviteit en je schakelt eenvoudig tussen de verschillende samenwerkingspartners.

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hierboven, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Maatschappelijke impact en resultaat behalen gaan bij ons hand in hand
Iedere collega draagt op zijn eigen manier bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Marloes over werken bij WerkBedrijf

WerkBedrijf is een mensgerichte organisatie, er wordt echt gekeken naar jou als mens. Ik krijg de ruimte om me te ontwikkelen en de balans tussen werk en privé goed te houden.

Marloes Boonman
Teammanager

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Wil je direct solliciteren?
Deel dan je cv en motivatie uiterlijk maandag 9 juni met ons. De gesprekken vinden plaats op donderdag 19 juni.

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

> Liever eerst een kopje koffie drinken samen? Meld je hier aan.

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?