Communicatieadviseur

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Zoek jij een dynamische baan waarin je zowel jouw communicatie-expertise als je creativiteit kwijt kunt? Wil je werken in een klein team binnen een organisatie waar maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid hand in hand gaan?

Dan is team communicatie van WerkBedrijf Rijk van Nijmegen op zoek naar jou!

Zo werkt 't als communicatieadviseur

  • Je verdient max. €4811,- bruto per maand (bij 36 uur, schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen, dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • Een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Een jaarcontract via Driessen, met de mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je doen?

Als communicatieadviseur bij WerkBedrijf draag je actief bij aan de positionering van onze organisatie. Je schakelt moeiteloos tussen een adviserende en uitvoerende rol. Zo adviseer je het management en collega’s over het communicatiebeleid en de effectieve inzet van communicatiemiddelen. Je vertaalt jouw advies naar concrete acties, gebaseerd op data en analyse, om onze communicatie doelgericht en doeltreffend in te zetten. Je initieert en realiseert campagnes en activiteiten die bijdragen aan onze organisatiedoelstellingen, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s en externe partners.
Communicatievraagstukken vertaal je naar heldere boodschappen voor verschillende doelgroepen. Je organiseert diverse evenementen, creëert content en schrijft aansprekende verhalen.

Hoe ziet jouw werkomgeving eruit?

Onze visie
WerkBedrijf is dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand.

Het team
Als communicatieadviseur werk je samen met een collega-communicatieadviseur, twee communicatiemedewerkers en een eindredacteur. Allemaal ervaren professionals die altijd voor elkaar klaarstaan. We creëren een open en ontspannen sfeer, waarin iedereen zich vrij voelt om zijn ideeën te delen en zichzelf te zijn. We spreken ons makkelijk uit naar elkaar en helpen waar nodig.

Bij ons krijg je de ruimte om te doen waar je goed in bent en wat je energie geeft. In dit hechte team kun je niet alleen rekenen op je collega’s, maar ook groeien en jezelf verder ontwikkelen.

Wie ben jij?

Wij zoeken een collega met een frisse blik, die anderen weet te enthousiasmeren en meeneemt in nieuwe ideeën. Iemand die zich snel complexe materie eigen maakt en adviezen weet om te zetten in zichtbare en concrete resultaten. Je hebt een hands-on mentaliteit en draait je hand niet om voor zowel strategisch advies als uitvoerende taken. Je adviseert collega’s én externe stakeholders over communicatievraagstukken en bent in staat om vanuit beleid praktische oplossingen te bieden.

Je bent 32 tot 36 uur per week beschikbaar en voelt je thuis in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Organisatiesensitiviteit is in deze rol essentieel, net als een goed gevoel voor timing, tone of voice en humor. Je beschikt over sterke mondelinge en schriftelijke overtuigingskracht en hebt aantoonbare ervaring met het geven van communicatieadvies. Je weet de vraag achter de vraag van de opdrachtgever te achterhalen. Je bent een communicatiemens in hart en nieren, hebt creatieve ideeën en inzicht in de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied

Wat breng je mee?

  • Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur, bij voorkeur binnen een complexe of dynamische organisatie.
  • Goede communicatieve- en adviesvaardigheden.
  • Kennis van online en offline marketing- en communicatiemiddelen.
  • Kennis van website optimalisatie, analytics en lead- en datageneratie.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Maatschappelijke impact en resultaat behalen gaan bij ons hand in hand
Iedere collega draagt op zijn eigen manier bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Astrid over werken bij WerkBedrijf

Bij WerkBedrijf word je echt gezien als professional. Er is vertrouwen en ruimte om kansen die je ziet, vorm te geven.

Astrid Rutten
Communicatieadviseur

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Wil je direct solliciteren?
Deel dan je cv en motivatie (maximaal een A4) uiterlijk woensdag 4 juni 2025 met ons via de button hieronder. 
In deze motivatie vragen we je om antwoord te geven op twee vragen:

1.
 Hoe combineer jij jouw ervaring in strategisch communicatieadvies met hands-on uitvoering? Kun je een voorbeeld geven van een situatie waarin je niet alleen strategisch advies gaf over een communicatievraagstuk, maar ook meewerkte aan de concrete uitvoering ervan?

2.
Wie ben jij als collega en wat is jouw natuurlijke rol in een team?

We stellen deze vragen om een goed beeld te krijgen van jouw unieke bijdrage aan onze organisatie. 

De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 13 juni 2025 en de tweede gesprekken op woensdag 18 juni 2025.

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

> Liever eerst een kopje koffie drinken samen? Meld je hier aan.

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?