Consulent intake en diagnose

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Wat heeft iemand nodig om richting werk te komen? Als consulent intake en diagnose ben jij degene die dat onderzoekt. Je helpt kandidaten (zo noemen wij onze werkzoekenden) van 27 jaar en ouder om hun mogelijkheden in kaart te brengen. Samen bepaal je welke route richting werk het beste past. Dat doe je in open gesprekken en samen met collega’s en partners in de regio.

Zo werkt 't als consulent intake en diagnose

  • Je verdient maximaal €4998,- bruto per maand (bij 36 uur).
  • Je werkt in een divers team met 25 bevlogen collega’s.
  • Je krijgt alle ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.
In deze video vertelt collega Sharlene je alles over de functie van consulent intake en diagnose

Wat ga je doen?

Als consulent intake en diagnose voor de doelgroep 27+ bij WerkBedrijf Rijk van Nijmegen ben je verantwoordelijk voor het intaketraject van kandidaten. In de gesprekken die je voert, kijk je samen wat iemand kan, welke ervaring iemand meebrengt en wat er nodig is om weer richting werk te gaan.

Je achterhaalt wat een kandidaat nodig heeft om de arbeidsmarkt op te kunnen. Soms schakel je daarvoor met partners in de regio of zet je een passende interventie in. Samen werk je toe naar een duidelijk ondersteuningsprofiel, waarmee de kandidaat de arbeidsmarkt op kan. De regie ligt bij de kandidaat, jij begeleidt en stuurt bij waar dat nodig is. . Een belangrijk onderdeel van je werk is administratie. Je zorgt dat rapportages kloppen, het ondersteuningsprofiel goed gevuld is en dat privacygevoelige informatie zorgvuldig wordt verwerkt.

Is iemand klaar voor de volgende stap? Dan draag je de kandidaat warm over aan je collega van bedrijfsdienstverlening. Die gaat verder met het realiseren van een passende plek op de arbeidsmarkt.

Wat bieden we jou?

Jezelf blijven ontwikkelen is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen onze organisatie bewust ruimte voor ontwikkeling, opleiding en deskundigheidsbevordering. Met onze eigen WerkAcademie bieden we jou, naast een uitgebreid inwerkprogramma, veel mogelijkheden om je ontwikkeling als professional bij te houden en zelf te regisseren.

Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Een salaris van minimaal €3489,- tot maximaal €4998,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen, dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP, die je financiële zekerheid biedt voor nu en in de toekomst.
  • Een jaarcontract via Driessen.

Wie zoeken wij?

Je zoekt graag de verbinding. Je bent resultaatgericht, communicatief sterk en weet kansen voor de kandidaat op de arbeidsmarkt goed in te schatten. Je denkt graag vooruit, durft te vernieuwen en kijkt verder dan alleen je eigen team. Je rapporteert zorgvuldig en je houdt je administratie op orde. Jarenlange ervaring is niet nodig, we zoeken vooral iemand die zich kan vinden in onze visie en zin heeft om de handen uit de mouwen te steken.

We vinden het fijn als je het volgende meeneemt:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Overtuigingskracht en empathisch vermogen.
  • Kennis van de doelgroep, de regionale arbeidsmarkt, opleidingsmogelijkheden en de sociale kaart van de regio.
  • Vaardigheden op het gebied van adviseren, situationele gesprekstechnieken en het begeleiden van groepen en groepstrainingen.

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hierboven, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Wie zijn wij?

WerkBedrijf is dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand. 

Het team
Je komt terecht in een divers en betrokken team van zo’n 25 collega’s: van consulenten intake & diagnose tot jobcoaches, werkcoaches en (senior) consulenten bedrijfsdienstverlening. Ieder brengt zijn eigen specialisme mee met één gezamenlijk doel: kandidaten stap voor stap begeleiden naar passend werk. Het team bestaat uit verschillende specialismen, het zijn doeners die zelfstandig werken en ook elkaar opzoeken voor afstemming en overleg. Er wordt geïnvesteerd in een fijne werksfeer waar oprechte interesse en vertrouwen voorop staan. Dat merk je in de samenwerking en in de ruimte die je krijgt. Een team waar je zelfstandig kunt werken maar nooit alleen staat.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Als consulent intake en diagnose draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Samenwerken staat voorop. Met je collega’s, ondernemers en partners in de regio.
Resultaat behalen en maatschappelijke impact gaan bij ons hand in hand.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Sosiela over werken bij WerkBedrijf

De functie van consulent intake en diagnose is heel veelzijdig. Je bent coach, begeleidt en ontzorgt. Hierdoor zit er veel diepgang in.

Sosiela Baidjnath
Consulent Intake en Diagnose

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Ben je enthousiast geworden? Deel je cv en motivatie dan uiterlijk 3 december met ons. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 12 december. 

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?