Consulent intake en diagnose (voor de doelgroep jongeren)

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Wat heeft een jongere nodig om verder te komen richting werk? Als consulent intake en diagnose help jij jongeren ontdekken waar ze goed in zijn en welke stap past bij hun toekomst. Samen kijken je naar hun kwaliteiten, interesses, uitdagingen en wat er op de arbeidsmarkt mogelijk is. Je sluit aan bij hun leefwereld, motiveert waar nodig en zoekt samen naar de route die bij hen past.

Zo werkt 't als consulent intake en diagnose (voor de doelgroep jongeren)

  • Je verdient maximaal €4998,- bruto per maand (bij 36 uur).
  • Je werkt in een divers team met 25 bevlogen collega’s.
  • Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.
In deze video vertelt collega Sharlene je alles over de functie van consulent intake en diagnose

Wat ga je doen?

Als consulent intake en diagnose bij WerkBedrijf Rijk van Nijmegen begeleid je jongeren tot 27 jaar richting werk of passende scholing. Jij weet wat er speelt op de arbeidsmarkt en ziet waar kansen liggen. Samen met je met je kandidaat (zo noemen we onze werkzoekenden) kijk je naar hun kwaliteiten en ervaringen en hoe die aansluiten op de mogelijkheden die de arbeidsmarkt op dit moment biedt. Je maakt zo samen een realistisch beeld van wat kan en welke stappen daarbij passen.

In de gesprekken die je voert, ontdek je wat iemand nodig heeft om een goede stap richting werk te zetten. Soms betekent dit eerst een opleiding, soms een andere vorm van ondersteuning. Je werkt daarbij samen met partners in de regio en zet interventies in die jongeren helpen verder te komen. Samen stel je een helder profiel op waarmee zij de arbeidsmarkt gaan betreden.

De focus in je werk ligt op het voeren van intakegesprekken en het zorgvuldig beheren van je caseload. Je houdt het overzicht, hebt regie op het proces en weet wat er speelt bij jouw kandidaten. Je werkt gestructureerd en resultaatgericht en legt alles helder en netjes vast.

Is iemand klaar voor de stap naar de arbeidsmarkt? Dan draag je jouw kandidaat warm over aan je collega van bedrijfsdienstverlening. Die gaat verder met het realiseren van de match. Daarnaast vervul je een rol binnen het loopbaanteam.

Wat bieden we jou?

Jezelf blijven ontwikkelen is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen onze organisatie bewust ruimte voor ontwikkeling, opleiding en deskundigheidsbevordering. Met onze eigen WerkAcademie bieden we jou, naast een uitgebreid inwerkprogramma, veel mogelijkheden om je ontwikkeling als professional bij te houden en zelf te regisseren. Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Een salaris van minimaal €3489,- tot maximaal €4998,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen, dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP, die je financiële zekerheid biedt voor nu en in de toekomst.
  • Een jaarcontract via Driessen.

Wie zoeken wij?

Je zoekt graag de verbinding en je weet wat de doelgroep jongeren (tot 27 jaar) beweegt. Je brengt een frisse blik en positieve energie mee en weet hiermee anderen te enthousiasmeren. Je bent gedreven om jongeren niet alleen op weg te helpen, maar ook echt stappen te laten zetten in hun doorstroom naar werk of opleiding.

Je bent administratief en communicatief sterk en weet kansen voor de kandidaat op de arbeidsmarkt goed in te schatten. Je denkt graag vooruit, durft te vernieuwen en kijkt verder dan alleen je eigen team. Je weet welke voorzieningen en instrumenten ingezet kunnen worden om een kandidaat werkfit te maken. Je hebt ervaring met de doelgroep jongeren, je weet wat hen bezighoudt. Je sluit moeiteloos aan bij hun leefwereld en weet hoe je hen kunt motiveren en activeren.

We vinden het fijn als je het volgende meeneemt:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Overtuigingskracht en empathisch vermogen.
  • Kennis van de doelgroep jongeren (ook m.b.t. social media), de regionale arbeidsmarkt, opleidingsmogelijkheden en de sociale kaart van de regio.
  • Vaardigheden op het gebied van adviseren, situationele gesprekstechnieken en het begeleiden van groepen en groepstrainingen.
  • Ervaring op het gebied van arbeidsbemiddeling is een pré.

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hierboven, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Wie zijn wij?

WerkBedrijf is dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand. 

Het team
Het team bestaat uit collega’s met uiteenlopende werkzaamheden: consulenten intake en diagnose, jobcoaches, arbeidspsychologen en (senior) consulenten bedrijfsdienstverlening. Samen helpen we onze kandidaten met hun weg naar werk, ieder vanuit zijn eigen expertise. Daarnaast is er ook ruimte om zelf ideeën te initiëren en uit te werken.

De sfeer in het team is informeel. We houden van samenwerken en onderling sparren. We geloven dat dit belangrijk is in de zoektocht naar de ideale match tussen ondernemer en werknemer. Want dat is onze drijfveer: mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt weer onderdeel van de samenleving maken door op zoek te gaan een duurzame baan.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Als consulent intake en diagnose draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Samenwerken staat voorop. Met je collega’s, ondernemers en partners in de regio.
Resultaat behalen en maatschappelijke impact gaan bij ons hand in hand.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Sosiela over werken bij WerkBedrijf

De functie van consulent intake en diagnose is heel veelzijdig. Je bent coach, begeleidt en ontzorgt. Hierdoor zit er veel diepgang in.

Sosiela Baidjnath
Consulent Intake en Diagnose

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Ben je enthousiast geworden? Deel je cv en motivatie dan uiterlijk woensdag 3 december met ons. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 11 en maandagmiddag 15 december.

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

> Liever eerst een kopje koffie drinken samen? Meld je hier aan.

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?