Ina’s Werk in Bedrijf

Eind september / begin oktober staat bij WerkBedrijf het thema ‘Mijn Werk in Bedrijf’ centraal. We geven ook u graag een kijkje achter de schermen bij WerkBedrijf. Dit doen we onder andere door de werkzaamheden van diverse collega’s in de praktijk - hun ‘Werk in Bedrijf’ dus - te laten zien. We trappen af met 7 vragen aan onze directeur, Ina Hol  

1. Mijn Werk in Bedrijf. Wat betekent dat voor jou? 

Ik geef sturing aan de organisatie en ben verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en het integraal management. Ook netwerken maakt een belangrijk deel uit van mijn werk. Eigenlijk komt ‘mijn werk in bedrijf’ neer op ervoor zorgen dat wij bij WerkBedrijf allemaal ‘ons Werk in Bedrijf’ zo goed en prettig mogelijk kunnen doen, om zoveel mogelijk resultaat te behalen.  

2. Ons Werk in Bedrijf: hoe zorg je er als directeur voor dat alle neuzen dezelfde kant op staan?  

Tja, in eerste instantie zijn we allemaal verschillend. Ik streef dus ook niet naar eenheidsworst. Verschillen maken ons bedrijf juist mooi. Maar ik vind het wel belangrijk dat we een goed collectief zijn. Daar stuur ik op in het directieteam en het managementteam. Koersbepaling is belangrijk, en vooral dit consequent en consistent uitvoeren. Koersvast zijn dus en niet teveel ‘zwabberen’. 

3. Hoe ziet jouw gemiddelde werkweek eruit? 

Ik werk zo’n 34 tot 38 uur voor WerkBedrijf. Minimaal 1 dag per week werk ik op onze vestiging aan de Boekweitweg. Daar werkt ook een deel van onze SW-collega’s. Zo houd ik feeling met wat daar allemaal speelt en leeft. Maandag besteed ik een deel van de dag aan mijn nevenfuncties. De rest van de dag staan in het teken van bila’s met mijn management en bijvoorbeeld bestuurders van de gemeente. Op dinsdag vergaderen we met het directieteam. Daar schuiven vrijwel altijd collega’s bij aan om bijvoorbeeld een voorstel te bespreken. Ook gebruiken we dit moment geregeld om met samenwerkingspartners te overleggen. De woensdag ziet er iedere week anders uit. Ik probeer deze dag geregeld op bedrijfsbezoek te gaan. In de loop van de middag ben ik thuis, om te koken en mijn kinderen aan het huiswerk te zetten. Vooral onze puberzoon, in zijn examenjaar, heeft die stimulans nodig. Donderdag is vergaderdag: dan zijn er veel bestuurs- en overlegvergaderingen. Ik vind dat niet erg. Als we maar constructief bezig zijn, voortgang boeken en ik wezenlijk iets bij kan dragen. Als ik ergens alleen voor de vorm bij moet zitten, of het wordt te gedetailleerd, dan kan ik wel eens ongeduldig worden. Op vrijdag werk ik meestal thuis. In de ochtend werk ik alle mails bij en creëer ik overzicht voor de week daarop. ’s Middags bereid ik me voor op de stukken van het directieteam en andere overleggen. Rond een uur of 4 stop ik ermee, dan is het hoog tijd voor weekend! 

4. Waar haal jij voldoening uit? 

Als iets, wat wij of ik ons voorgenomen hebben, ook lukt. Resultaat boeken, vooruitgang zien en voelen. Het liefst als het een beetje complex is om te bereiken. Ik haal ook voldoening uit de contacten met collega’s. Als ik individuele mensen spreek, word ik daar meestal vrolijk van. Het komt er helaas alleen niet vaak genoeg van. 

5. Waar maak je altijd tijd voor vrij? 

Voor m’n collega’s, als ze daar om vragen. Wat er soms niet genoeg van komt is het binnenlopen bij de productiehallen waar onze SW-collega’s aan het werk zijn. En ik wil graag vaker mee op bedrijfsbezoek. Niet alleen als er iets belangrijks besloten of besproken moet worden, maar juist meer informeel kennismaken en zien en voelen wat voor ondernemers belangrijk is. 

6. Wat doe je graag in je vrije tijd? 

Ik lees veel, de krant en boeken. Verder race ik sinds kort op de fiets met m’n partner en dat vind ik nog leuk ook. Ook loop ik dagelijks in Heumensoord met m’n twee teckels. Ik breng ook veel tijd door met vrienden, want ik vind het belangrijk om m’n sociaal netwerk te onderhouden. 

7. Wat hoop je dat WerkBedrijf met deze themaweken bereikt? 

Dat we onze stakeholders nog beter kunnen laten zien wat we doen, hoe we dat doen, voor wie en waarom. We hebben met zoveel partijen te maken, denk alleen al aan werkgevers, werkzoekende kandidaten, samenwerkingspartners en gemeenten. Die willen we allemaal van relevante informatie voorzien. En dan niet alleen de ‘droge kost’, maar juist ook de mooie verhalen. En daar hebben onze collega’s er zoveel van. Maar het kan ook heel waardevol zijn om inzicht te krijgen in het werk van bijvoorbeeld een consulent bedrijfsdienstverlening, een consulent intake en diagnose, een administratief medewerker of een trainer. Ik hoop dus dat veel collega’s, op hun eigen manier, van zich laten horen en hun Werk in Bedrijf laten zien!  

Ina’s Werk in Bedrijf

WerkBedrijf heeft maatregelen genomen i.v.m. het Coronavirus

Onze dienstverlening gaat digitaal verder. Kijk op onderstaande pagina’s voor meer informatie:

Maatregelen i.v.m. Coronavirus
Measures against Coronavirus
التدابير التي اتخذتها شركة WerkBedrijf و المتعلقة بفيروس كورونا