Consulent bedrijfsdienstverlening Op Weg Naar Werk

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Wat als iemand graag wil werken, maar het nog niet lukt? Als consulent bedrijfsdienstverlening (Op weg naar werk) help jij mensen stap voor stap hun talenten te ontdekken en in te zetten. Samen werk je toe naar een zinvolle dagbesteding, een passend werkritme en haalbare doelen voor de toekomst.

Zo werkt 't als consulent bedrijfsdienstverlening op weg naar werk

  • Je zorgt voor de match tussen ondernemer en kandidaat.
  • Je verdient maximaal € 4998,- bruto per maand (bij 36 uur).
  • Je werkt in een divers team met 25 bevlogen collega’s.
  • Je krijgt alle ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Je hebt de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.

Wat ga je doen?

Op weg naar werk is een traject voor mensen met een (arbeids)beperking die niet (direct) aan het werk kunnen, maar wel willen meedoen en zich verder willen ontwikkelen. Als consulent help jij stap voor stap kandidaten hun werkvaardigheden te ontwikkelen. Samen werk je toe naar een arbeidsmatige dagbesteding met behoud van uitkering. Of het nu gaat om een werkplek in de horeca, ICT, houtbewerking of het groen: door jouw inzet groeit hun zelfvertrouwen en krijgen ze volop kansen om hun toekomst vorm te geven.

Je beoordeelt of iemand in aanmerking komt voor Op weg naar werk. Vervolgens verbind je kandidaten (zo noemen wij onze werkzoekenden) van 18 tot 67 jaar aan werkplekken die passen bij hun mogelijkheden en interesses. Daarbij werk je nauw samen met begeleiders die kandidaten op de werkplek ondersteunen. Jij zorgt ervoor dat de begeleiding aansluit bij wat iemand kan en nodig heeft en bewaakt samen het traject van begin tot eind.

Samen met je kandidaat stel je haalbare doelen: een zinvolle dagbesteding, een stap richting opleiding of (betaald) werk, of stabiliteit binnen Op weg naar werk. Zo help jij mensen weer vertrouwen te krijgen in wat ze kunnen en mee te doen op hun eigen manier.

Meer informatie over Op weg naar werk lees je hier.

Wie zijn wij?

Het team
Je gaat deel uitmaken van een divers team. Dit bestaat uit ongeveer 25 collega’s met uiteenlopende werkzaamheden: consulenten intake en diagnose, jobcoaches, werkcoaches, (senior) consulenten bedrijfsdienstverlening en arbeidspsychologen. Samen helpen we onze kandidaten met hun weg naar werk, ieder vanuit zijn eigen expertise. Daarnaast is er ook ruimte om zelf ideeën te initiëren en uit te werken.

De sfeer in het team is informeel. We houden van samenwerken en onderling sparren. We geloven dat dit belangrijk is in de zoektocht naar de ideale match tussen werkplek en werknemer. Want dat is onze drijfveer: mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt weer onderdeel van de samenleving maken door op zoek te gaan een duurzame baan. Daarnaast ben je onderdeel van van de Vakgroep Op weg naar werk met 6 andere collega's.

Onze visie
WerkBedrijf is dé partner voor ondernemers in het Rijk van Nijmegen op het gebied van arbeidsbemiddeling voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Want iedereen verdient een werkplek in onze maatschappij. Wij gaan uit van wat mensen wél kunnen. Maatschappelijke impact en resultaatgerichtheid gaan bij ons hand in hand.
Meer over WerkBedrijf als werkgever lees je hier

Wat bieden we jou

Jezelf blijven ontwikkelen is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen onze organisatie bewust ruimte voor ontwikkeling, opleiding en deskundigheidsbevordering. Hybride werken behoort ook tot de mogelijkheden. Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Een salaris van minimaal €3489,- tot maximaal €4998,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen? Dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP, die je financiële zekerheid biedt voor nu en in de toekomst.
  • Een jaarcontract via Driessen.

Wie zoeken wij

Je hebt een warm hart voor onze doelgroep en ziet vooral de mogelijkheden. Jij gaat uit van wat mensen wel kunnen. Je weet op een natuurlijke manier aan te sluiten bij de kandidaat, werkplek en collega’s. Je bent bevlogen, open en leergierig. Iemand die met oprechte interesse luistert en waar nodig stimuleert om een stap verder te zetten. Je kunt goed schakelen tussen de verschillende partijen in het traject en blijft daarbij stevig in je schoenen staan. Kwaliteit vind je belangrijk: je werkt zorgvuldig, houdt overzicht in rapportages en administratie.

Verder vinden we het fijn als je het volgende meebrengt:

  • Hbo-werk- en denkniveau
  • Affiniteit of ervaring met het begeleiden van mensen met een (arbeids)beperking
  • Kennis van of ervaring met de Participatiewet, Wmo of beschut is mooi meegenomen.
  • Vaardigheden op het gebied van adviseren, situationele gesprekstechnieken en het begeleiden van groepen en groepstrainingen. 

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. We vinden het belangrijk om verschillende leeftijden, kwaliteiten en achtergronden in onze teams hebben. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hiernaast, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Als consulent bedrijfsdienstverlening draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Samenwerken staat voorop. Met je collega’s, ondernemers en partners in de regio.
Resultaat behalen en maatschappelijke impact gaan bij ons hand in hand.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Hannie over werken bij WerkBedrijf

Als consulent bedrijfsverlening is geen dag hetzelfde. Naast de grote diversiteit in mijn dagelijkse werkzaamheden krijg ik ook de ruimte om verschillende projecten en neventaken op te pakken. Zo blijf ik me ontwikkelen en kan ik echt de diepgang opzoeken.

Hannie de Jong
Consulent Bedrijfsdienstverlening

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Deel dan je cv en motivatie uiterlijk zondag 16 november met ons. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 21 november. De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

Bij indiensttreding vragen we om een recent afgegeven verklaring omtrent gedrag (VOG).

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

> Liever eerst een kopje koffie drinken samen? Meld je hier aan.

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?