Kwaliteitsmedewerker (2 fte)

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Bij WerkBedrijf geloven we dat iedereen een werkplek verdient in onze maatschappij. Als kwaliteitsmedewerker help jij dat mogelijk te maken. Jij zorgt dat we ons werk zorgvuldig en eerlijk doen. Je kijkt waar het beter kan, denkt mee met collega’s en helpt hen groeien. Omdat jij graag tot op de bodem uitzoekt hoe iets werkt en goed luistert naar wat er speelt, zie je snel wat nodig is. Zo bouwen we stap voor stap aan een betrouwbare dienstverlening voor onze werkzoekenden, werkgevers en partners.

Zo werkt 't als kwaliteitsmedewerker (2 fte)

  • Je verdient maximaal € 5033,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Een Individueel KeuzeBudget (IKB) van ruim 17% van je bruto salaris.
  • Een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Reiskostenvergoeding als je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen werkt.
  • Je krijgt alle ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.

Als kwaliteitsmedewerker sta je midden in de organisatie en ben je de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering. Je werkt veel samen met consulenten en bent hun sparringpartner als het gaat om wet- en regelgeving. Daarnaast denk je mee over nieuwe projecten en initiatieven die helpen om WerkBedrijf verder te laten groeien.

Je verzamelt en analyseert kwaliteitsinformatie en rapporteert hierover. Je maakt controleplannen en voert controles en toetsingen uit. Ook denk je mee over een goede en uitvoerbare invoering van nieuwe regelingen en besluiten binnen WerkBedrijf. Daarbij is het uitwerken van processen een belangrijk onderdeel.

Als adviseur speel je een belangrijke rol. Je doet verbetervoorstellen voor onze administratieve processen en denkt mee over hoe we deze beter kunnen inrichten. Worden nieuwe werkwijzen of wet- en regelgeving ingevoerd? Dan help jij om alles helder en werkbaar te maken voor collega’s.

Tot slot help je collega’s om hun vakkennis te versterken. Je begeleidt hen en geeft trainingen over vakinhoudelijke, juridische en administratieve onderwerpen. Zo draag je bij aan de ontwikkeling van zowel collega’s als de organisatie.

Hoe ziet jouw werkomgeving eruit?

Samen met je collega-kwaliteitsmedewerkers, data-analisten informatievoorziening, financieel adviseurs, contractbeheerder en de privacy-officer vorm je het team Geld & Goed (financiën en kwaliteit). Ons team is ambitieus. We ondersteunen de directie, het MT en de uitvoering om het werk slimmer te organiseren en de kwaliteit van onze dienstverlening continu te verbeteren. We nemen initiatief om WerkBedrijf steeds meer datagedreven te laten werken. De sfeer is informeel: we hebben plezier met elkaar, helpen elkaar verder en willen graag het beste uit ons werk halen.

Wie zoeken wij?

Als kwaliteitsmedewerker ben jij degene die alles tot op de bodem wil uitzoeken en het hele plaatje wil begrijpen. Je werkt zorgvuldig, maar bent ook praktisch ingesteld: wat je bedenkt, moet in de praktijk werken. Je kunt goed luisteren en legt makkelijk contact met collega’s. Zo weet je wat er speelt en kun je met jouw adviezen echt verschil maken.

Je bent analytisch sterk, ziet snel waar iets niet loopt zoals het zou moeten en weet dit op een heldere manier te vertalen naar verbeteringen. Daarbij durf je initiatief te nemen en open te staan om te leren gedurende je met nieuwe dingen bezig bent.

Wat je meeneemt:

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Interesse in hoe processen slimmer kunnen
  • Ervaring met kwaliteitszorg
  • Kennis van de Participatiewet, de Wet sociale werkvoorziening en/of de Wet maatschappelijke ondersteuning is mooi meegenomen, maar geen must

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hiernaast, maar herken jij jezelf in de eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Maatschappelijke impact en resultaat behalen gaan bij ons hand in hand
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Astrid over werken bij WerkBedrijf

Bij WerkBedrijf word je echt gezien als professional. Er is vertrouwen en ruimte om kansen die je ziet, vorm te geven.

Astrid Rutten
Communicatieadviseur

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Deel dan je cv en motivatie via de button hieronder. De vacature staat open tot en met 11 januari 2026. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 16 januari.
De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

Bij indiensttreding vragen we om een recent afgegeven verklaring omtrent gedrag (VOG)

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Pieter met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Pieter Olderaan
Teammanager Geld en Goed
p.olderaan@wbrn.nl
06 - 273 634 89

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?