Consulent bedrijfsdienstverlening

32 - 36 uur per week | Nijmegen

Als consulent bedrijfsdienstverlening onderhoud jij het contact met de ondernemers waarmee we samenwerken. Je bent een krachtige gesprekspartner en denkt mee over hoe hun vraagstukken te vertalen zijn naar werk voor onze kandidaten (zo noemen wij onze werkzoekenden).

Zo werkt 't als consulent bedrijfsdienstverlening

  • Je verdient maximaal €4998,- bruto per maand (bij 36 uur).
  • Je krijgt een contract van 32 tot 36 uur.
  • Je krijgt ruim 17% individueel keuzebudget.
  • Je krijgt een pensioenregeling bij het ABP.
  • Je krijgt een jaarcontract via Driessen.

Wat ga je doen?

De caseload is divers en bestaat uit kandidaten vanuit de Participatiewet. Het vinden van de perfecte match tussen werkgever en kandidaat staat in jouw werk altijd voorop. Je weet wat er speelt bij kandidaten die tot jouw caseload behoren en je bent op de hoogte van wat zij nodig hebben om aan het werk te kunnen.

Jij helpt hen ontdekken waar hun talenten en interesses liggen door gerichte vragen te stellen en mogelijkheden te verkennen. Vanuit oprechte interesse en nieuwsgierigheid ga je het gesprek met de kandidaat aan.

Je ondersteunt de kandidaat bij het vinden van werk. Het doel is een duurzame bemiddeling. Dit doe je door werkgevers en kandidaten met elkaar te verbinden en hen te begeleiden. Soms betekent dit ook dat je kandidaten helpt een andere richting te ontdekken dan ze aanvankelijk voor ogen hadden. Je beweegt binnen de kaders van wet- en regelgeving, maar zet de mens altijd centraal.

Wat bieden we jou?

Jezelf blijven ontwikkelen is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen onze organisatie bewust ruimte voor ontwikkeling, opleiding en deskundigheidsbevordering. Met onze eigen WerkAcademie bieden we jou, naast een uitgebreid inwerkprogramma, veel mogelijkheden om je ontwikkeling als professional bij te houden en zelf te regisseren.

Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Een salaris van minimaal €3489,- tot maximaal €4998,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9).
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB is een vast percentage van ruim 17% dat je maandelijks opbouwt en onder andere in kunt zetten voor extra salaris, extra vakantie-uren of het volgen van een opleiding.
  • Woon je verder dan 10 kilometer van standplaats Nijmegen, dan kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.

Wie zoeken wij?

We zoeken een consulent die altijd denkt in mogelijkheden en kansen ziet voor iedereen. Jij gelooft in wat wél kan en weet dit overtuigend over te brengen op werkgevers, kandidaten en collega’s. Je activeert mensen om nieuwe perspectieven te ontdekken. Met een open en reflectieve houding blijf je jezelf ontwikkelen en draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt waarin iedereen de kans krijgt om mee te doen.

In een functie waarin je veel tegelijk oppakt, blijf jij rustig en houd je overzicht. Op verschillende niveaus ben je een stevige gesprekspartner. Je weet prioriteiten te stellen en communiceert duidelijk, zodat afspraken en verwachtingen altijd helder zijn. Daarbij ben je resultaatgericht en ondernemend: je denkt mee met de werkgever én de kandidaat, balanceert indien nodig tussen verschillende belangen en vertaalt dit naar concrete stappen richting werk.

Tijdens de verschillende trajecten leg je alle stappen die je neemt vast in ons systeem. Ook deze administratieve verslaglegging is een belangrijk onderdeel van je werk. Dit vraagt van jou dat je accuraat, secuur en procesmatig kunt werken.

We vinden het fijn als je beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Kennis van de doelgroep en de sociale kaart van de regio.
  • Vaardigheden op het gebied van adviseren en relatiebeheer.
  • Ervaring met werkgeverstaken of op het gebied van arbeidsbemiddeling is een pre.
  • Commercieel vermogen, kansen benutten en vertalen naar mogelijkheden voor onze kandidaten.

We willen dat jij jezelf kan zijn bij ons. Met verschillende perspectieven kunnen we ons werk beter doen. Voldoe jij niet volledig aan het lijstje hierboven, maar herken jij jezelf eigenschappen en vaardigheden die genoemd zijn in de vacature? Voel je dan welkom om te solliciteren.

Waarom ‘t Werkt bij WerkBedrijf

Als consulent bedrijfsdienstverlening draag je bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
We hebben oog voor jouw talenten, wensen en ontwikkeling.
Samenwerken staat voorop. Met je collega’s, ondernemers en partners in de regio.
Resultaat behalen en maatschappelijke impact gaan bij ons hand in hand.
Bij ons kun je jezelf zijn. Zo komt jouw talent echt tot zijn recht.
Natuurlijk zorgen we voor prima arbeidsvoorwaarden.

Hannie over werken bij WerkBedrijf

Als consulent bedrijfsverlening is geen dag hetzelfde. Naast de grote diversiteit in mijn dagelijkse werkzaamheden krijg ik ook de ruimte om verschillende projecten en neventaken op te pakken. Zo blijf ik me ontwikkelen en kan ik echt de diepgang opzoeken.

Hannie de Jong
Consulent Bedrijfsdienstverlening

In 5 stappen naar jouw nieuwe baan bij WerkBedrijf

1. Sollicitatie
••
2. Uitnodiging
••
3. Gesprekken
••
4. Contract
••
5. Welkom

Is dit jouw droombaan?

Ben je enthousiast geworden? Deel je cv en motivatie dan uiterlijk zondag 28 september 2025 met ons. De gesprekken staan gepland op donderdag 9 oktober 2025.

De vacature staat intern en extern tegelijkertijd open.

Wij vragen van iedere nieuwe collega een recent afgegeven verklaring omtrent gedrag (VOG).

De gemeente Nijmegen verzorgt voor ons de administratieve ondersteuning van de werving. Daarom ziet het sollicitatieformulier er wat anders uit.

Heb je vragen over werken bij WerkBedrijf?

Bel, mail of app Marieke met al je vragen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marieke Hermsen
Recruiter
m.hermsen@wbrn.nl
06-52903475

Meer weten over werken bij WerkBedrijf?